Push-up | Wit

Voeding

Naast sporten en een juiste mindset is bewuste voeding noodzakelijk om lekker in je vel te zitten. Dit betekent niet dat je alleen nog maar salade en wortelen kan eten. Het gaat erom dat je weet wat jij nodig hebt, oftewel wat jouw energiebehoefte is. Zolang je niet weet wat jouw energie behoefte is, kun je hier ook geen rekening mee houden en is er vaak een tekort of overschot. Heb je bijvoorbeeld een zittend beroep of fysiek zwaar werk dan ziet de energiebehoefte er in beide gevallen heel anders uit. Dit lijkt misschien heel logisch maar toch zijn veel mensen zich hier niet van bewust. Bewustwording is dan ook de eerste stap naar een gezond voedingspatroon. Mijn aanpak is geen quick fix of dieet maar een lange termijnplan voor de rest van je leven!

Over voeding is ontzettend veel bekend en daarbij komt het regelmatig voor dat bepaalde theorieën elkaar tegen spreken of zelfs haaks op elkaar staan. Zie je door de bomen het bos niet meer en kom je er alleen niet uit? Dan is het raadzaam een afspraak te maken bij een gewichtsconsulent.

Ik kan je helpen bewust te worden van je energiebehoefte en het daarbij passende voedingspatroon.

Gezond ontbijt | Voeding

Maar hoe ziet zo’n traject er nu eigenlijk uit? En wat heb ik er aan?

Allereerst is het belangrijk de huidige voeding situatie in kaart te brengen. Dit gaan we doen aan de hand van een aantal metingen. Uiteraard gaan we hierbij kijken naar je gewicht maar ook naar je vetpercentage, spiermassa, vochtpercentage en je omvang. Gewicht is vaak leidend voor vrouwen maar wanneer je traint kun je bijvoorbeeld afnemen in omvang en in gewicht toenemen wanneer je spiermassa toeneemt.

Vervolgens ga ik berekenen wat jouw energiebehoefte is en gaan we jouw doelstellingen bepalen. Misschien wil je wat kilo’s kwijt of juist op gewicht blijven maar wel strakker en gespierder worden. Of misschien wil je meer energie en je vitaler voelen.

Daarna zal ik je vragen een voedingsdagboek bij te houden. Aan de hand van het dagboek ga ik een voedingsanalyse maken om de huidige situatie te bepalen en op basis hiervan kan ik algemene adviezen uitbrengen.

Maar wat echt het verschil gaat maken zijn de complete dagmenu’s die ik op basis van jouw doelstelling ga samenstellen. Hiermee heb je dus een concreet plan in handen waarmee jij jouw doelstelling gaat halen! Wanneer jouw doelstelling is bereikt ga ik je ook de tools geven waarmee jij zelf dagmenu’s kan gaan samenstellen zodat jij niet alleen je doelstelling behaalt maar ook behoudt!

Online coaching

Voor mijn begeleiding hoef je niet in de buurt te wonen! Met online coaching heb je je eigen voedingscoach gewoon online wanneer je vanwege afstand of tijd niet langs kunt komen. Ik volg je vorderingen op afstand en coach je digitaal.

Smoothies | Voeding

Detox

Een detox kan de perfecte kick-start zijn van een gezondere levensstijl. Zelf ben ik geen voorstander van diëten maar geloof ik wel in de voordelen van een detox. Hierbij gaat het juist om het nemen van rust, om het ondersteunen van zuivering en het voeden van je lichaam van binnenuit. Gifstoffen uit het lichaam helpen en je lijf op de juiste manier voeden met voedzame stoffen. Dat is de kern van een detox. Vaak is een leuke bijkomstigheid dat je wat kilo’s kwijt raakt maar de focus ligt op fit worden.

Het detox programma dat ik aanbied is op basis van Aloë vera. Aloë vera heeft krachtige voordelen die jou helpen er beter uit te zien en je beter te voelen. Van het ondersteunen bij de spijsvertering en het bevorderen van natuurlijke energie tot aan het kalmeren en verzorgen van de huid. De belangrijkste onderdelen zijn Aloë vera dranken, proteïne shakes en uitgebalanceerde voedingssupplementen. Je geniet van licht verteerbare recepten en kiest zelf je favoriete groenten en fruit uit het programmaboekje.

Het resultaat na 9 dagen is de ultieme motivatie om door te zetten!

Voedingssupplementen

Naast een gezond voedingspatroon zijn er soms momenten waarop je lichaam wat extra kan gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan extra vitamine C in de winter of aan Omega-3 vetzuren. Ons lichaam heeft Omega-3 vetzuren nodig maar is niet in staat om ze zelf aan te maken.

Vooral wanneer je bepaalde producten niet eet zoals vlees, zuivel of vis, als je vegetarisch eet of als je veel medicijnen gebruikt, kan het aan te raden zijn om supplementen te nemen. Ook hier kunnen wij samen naar kijken tijdens onze consulten.

Salade | Voeding